Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Δημιουργία Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στην Βόνιτσα.


Ύστερα από την τελεσίδικη απόφαση για την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Βόνιτσας ο αντιδήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας κ. Φερεντίνος με επιστολή του ζήτησε την δημιουργία Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στην πόλη ώστε να γλυτώσουν την ταλαιπωρία όσοι θέλουν να συναλλαγούν με την εφορία για προσωπικές τους υποθέσεις.

Το Κ.Ε.Φ. θα στεγαστεί στον χώρο του Κ.Ε.Π. Βόνιτσας και θα στελεχωθεί με υπαλλήλους που ο αριθμός τους δεν είναι ακόμα γνωστός. Από την μεριά του ο κύριος Φερεντίνος ενημέρωσε το Υπουργείο ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 υπάλληλοι για τον φόρτο εργασίας του εν λόγω Κ.Ε.Φ.  και την εξυπηρέτησης όλης της περιοχής.

Προϋπόθεση για την δημιουργία του Κ.Ε.Φ. όπως ενημέρωσε το Υπουργείο είναι  οι Δήμοι να διαθέσουν τους κατάλληλους χώρους στέγασης των νέων αυτών υπηρεσιών και να αναλάβουν το πλήρες κόστος λειτουργίας των γραφείων, με εξαίρεση τη μισθοδοσία των εφοριακών που θα τα στελεχώσουν, το οποίο και έγινε δεκτό από την Δημοτική Αρχή.

Όσον αφορά στις αρμοδιότητες των ΚΕΦ ή "γραφείων Δ.Ο.Υ." όπως επίσης ονομάζονται περιλαμβάνονται:

  • Φορολογία εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας: Παραλαβή δηλώσεων και διαβίβασή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ στην περίπτωση μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής, χορήγηση εντύπων, ενημέρωση των φορολογουμένων για υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους.
  • Φορολογία κεφαλαίου: Χορήγηση πιστοποιητικών και προσωρινή παραλαβή δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων, αποστολή των δηλώσεων στην Δ.Ο.Υ. και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την Δ.Ο.Υ. Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φ.μ.α.) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.
  • Έμμεσοι και ειδικοί φόροι: Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, προώθηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ αιτημάτων απαλλαγής (π.χ. από τέλη κυκλοφορίας για ανάπηρους πολίτες) παραλαβή άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για ακινησία οχημάτων.
  • ΚΒΣ: Παραλαβή αιτήσεων και αποστολή τους στη Δ.Ο.Υ, χορήγηση απαντητικών εγγράφων από τη Δ.Ο.Υ.
  • Μητρώο: Χορήγηση ΑΦΜ, διαδικασίες έναρξης εργασιών ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων, διακοπή εργασιών, μεταβολές στοιχείων, μεταφορά έδρας, αλλαγή κατηγορίας βιβλίων μόνο εφόσον οι σχετικές αιτήσεις υποβάλλονται εμπρόθεσμα.
  • Δικαστικό: Παραλαβή και διαβίβαση στη Διεύθυνση Παρακολούθησης Νομικών Υποθέσεων Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης αιτημάτων που αφορούν συμψηφισμούς χρεών, διαγραφή χρεών του ΚΕΔΕ λόγω οικονομικής αδυναμίας, χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής μηνιαίας διάρκειας .

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου