Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Καρκινοβατεί το οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία

 
Ένα από μεγάλα αγκάθια της χρονικής περιόδου που ζούμε είναι τα παγωμένα έργα.
Τα πρωτεία μπορεί να έχουν οι 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όμως υπάρχουν αρκετά έργα
διασκορπισμένα στην χώρα τα οποία βρίσκονται στα πρόθυρα «νευρικής κρίσης».

Αν και γίνεται σημαντική προσπάθεια να «αναστηθούν» τα μεγάλα έργα είναι τόσα πολλά τα μέτωπα που η προσπάθεια αυτή να χαρακτηρίζεται τιτάνια. Σήμερα,έχουμε συγκεντρώσει ένα κατάλογο με τα πιο σημαντικά «προβληματικά» έργα που δεν τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω τους αλλά είναι σπουδαία.

1.ΕΡΓΑ Β ΚΑΙ Γ ΦΑΣΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Πρόκειται για «διπλό» χτύπημα καθώς και τα έργα β`φάσης δεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά δεν μπορούν να ξεκινήσουν και τα έργα γ`φάσης παρασύροντας τα χρονοδιαγράμματα και στα δύο έργα. Εδώ και μήνες γίνονται μεγάλες προσπάθειες να μην καταρρεύσουν τα έργα.

2.ΕΠΕΚΤΑΣΗ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ένα έργο που σιγά-σιγά αποκτά τον δικό του «μύθο». Το έργο δημοπρατήθηκε από τις αρχές του 2011 αλλά δεν λέει να υπογραφεί η σύμβαση. Έργο με τεράστια αξία για το λιμάνι και την ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης. Ακόμα είμαστε στο περίμενε και όλοι ελπίζουν να προχωρήσει στην κατασκευή για να μην έχουμε χειρότερα..

3.ΕΡΓΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Δύο έργα- δύο προβλήματα. Πρόβλημα και στο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες που έχει λίγους μήνες εργασιών για να ολοκληρωθεί αλλά και στο νεότερο έργο για το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα που ξεκίνησε καλά και μετά ξεφούσκωσε. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση είμαστε στο περίμενε με τις όλες τις πιθανότητες να είναι ανοιχτές.

4. ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Τι να πει κανείς για αυτό το τμήμα. Πέρυσι βγήκε η δημοπράτηση για να ολοκληρωθεί ο κάθετος με ένα έργο-σκούπα σε όλο το νότιο τμήμα και σχεδόν από τα ξεκινήματα είχαμε προβλήματα. Είναι σε καλύτερη κατάσταση από τα άλλα έργα του καταλόγου αλλά παραμένει στη σφαίρα των προβληματικών. Κερασάκι στην τούρτα η εργολαβία στο βόρειο τμήμα Σιδηρόκαστρο-Πετρίτσι που πάει για επαναδημοπράτηση.

5.ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ
Το έργο αυτό ξεκίνησε με πολύ καλές προοπτικές καθώς και λόγω εδάφους δεν χρειάζονται μεγάλα τεχνικά έργα. Ωστόσο τα προβλήματα του αναδόχου έκαναν το έργο να αναστενάξει. Σήμερα είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και οι εργαζόμενοι ήδη απέσπασαν ποσά από το ΥΠΑΝΥΠ για να πληρωθούν καθώς παρέμεναν απλήρωτοι για αρκετούς μήνες. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο της χώρας και η κατάσταση του εν ολίγοις οφείλεται και στην γενικότερη κατάσταση της χώρας.

6.ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Έργο που ξεκίνησε με γκάζια και συνεχίζει με πατερίτσες. Το σύστημα πάει ως εξής: το δημόσιο πληρώνει οφειλές, ο ανάδοχος εκτελεί εργασίες μέχρι ολοκλήρωσης του ποσού πληρωμής και τανάπαλιν. Όλα αυτά έχουν φέρει αμηχανία στην τοπική κοινωνία που βλέπει ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την ευρύτερη περιοχή να σέρνεται.

Στα θετικά το ποσοστό ολοκλήρωσης που είναι αρκετά μεγάλο. Ερώτημα η κατασκευή ή όχι νέου αεροσταθμού καθώς λεφτά δεν υπάρχουν. Αν υπάρξει ένταξη στο ΕΣΠΑ τότε θα το δούμε. Αν όχι θα βολευτούμε με τις μακέτε

ypodomes, aktiovonitsapress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου