Νεκρανάσταση για τους παγωμένους Αυτοκινητόδρομους. Μόλις πριν λίγο σε συνέντευξη τύπου ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε την συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των έργων στους 4 αυτοκινητόδρομους δημιουργώντας ανάμεικτα συναισθήματα καθώς οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι μερικώς «κουρεμένοι» καθώς θα κατασκευαστεί το 80% του συνολικού μήκους και των 4 οδικών αξόνων.
Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄ ημίχρονο δηλαδήοι διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες μένουν “γκρίζα” σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής αντιδρούν στις περιοπές του φυσικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το η “συμφωνία κυρίων” ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής δεδομένα:
-Τα έξοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.
-Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.
-Μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα καθώς και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 (μετά τα Τρίκαλα), όπως και του τμήματος απο τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου άξονα. Στην ουσία θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο το κομμάτι του άξονα κεντρικής Ελλάδας που διέρχεται από το Θεσσαλικό κάμπο.
Οι οδικοί άξονες που επανεκκινούνται είναι οι:
-Ολυμπία Οδός: (οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
-Κεντρική Οδός Ε65 (οδικός άξονας Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία και τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια –Ράχες)
-Ιόνια Οδός (οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα και τμήμα ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας)
Πηγή:ypodomes.com με πληροφορίες από το euro2day.gr
Αντίδραση Κατσιφάρα για την Ολυμπία Οδό
Με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο
«Ολυμπία Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία, το σύνολο της Ηλείας και της Αχαΐας, δεν νοείται, ούτε είναι ποτέ δυνατόν να γίνει αποδεκτή. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με βάση και την απόφαση που πήρε το βράδυ της Τρίτης το Περιφερειακό Συμβούλιο, αξιώνει άμεσα συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Μια συνάντηση που αποκτά, πλέον, εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα μετά και την σημερινή αρνητική εξέλιξη.Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για πολλοστή φορά και προς πάσα κατεύθυνση, κάνει σαφές ότι δεν πρόκειται να δεχθεί την παραμικρή συζήτηση γύρω από την περικοπή του τεχνικού και φυσικού αντικειμένου των δυο μεγάλων οδικών αξόνων, της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού. Δεν πρόκειται να δεχθεί εκπτώσεις και συμβιβασμούς.Με την τύχη και το μέλλον της Δυτικής Ελλάδας δεν έχει δικαίωμα κανένας να παίζει. Και όποιος δεν το κατανοεί αυτό θα μας βρει μετωπικά απέναντι του, με κάθε τρόπο και κάθε μορφή αντίδρασης και κινητοποίησης».
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ-ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
…Σήμερα έχουμε να σας ανακοινώσουμε μια καλή είδηση. Το Ελληνικό Δημόσιο, μετά από μακρές και δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες παραχώρησης, κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για την επανέναρξη των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων, που όπως ξέρετε είχαν μείνει σταματημένοι εδώ και δυο χρόνια…
Δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη σχετικά με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις εταιρίες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Ακολουθούν οι δηλώσεις :
Κωστής Χατζηδάκης: « Σήμερα έχουμε να σας ανακοινώσουμε μια καλή είδηση. Το Ελληνικό Δημόσιο, μετά από μακρές και δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες παραχώρησης, κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για την επανέναρξη των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων, που όπως ξέρετε είχαν μείνει σταματημένοι εδώ και δυο χρόνια.
Ο αρχικές συμβάσεις παραχώρησης υπογράφηκαν το 2007 σε μια Ελλάδα τελείως διαφορετική. Από τότε έχει μεσολαβήσει ένας οικονομικός αιώνας. Αυτό άλλαξε δραματικά τις συνθήκες, επηρέασε την εκτέλεση των έργων και οδήγησε τελικά στο σταμάτημά τους.
Με την καταρχήν συμφωνία που σήμερα ανακοινώνουμε, ουσιαστικά τα έργα μπαίνουν σε μια καινούργια βάση και μπορούν να προχωρήσουν υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι θα υπάρξει και τελική συμφωνία με τις τράπεζες. Ξέρετε ότι από το καλοκαίρι, μια από τις πρώτες κινήσεις του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και της Κυβέρνησης ήταν να ορίσει διαπραγματευτή, εκ μέρους της Κυβέρνησης, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη. Έναν άνθρωπο με εξαιρετική καριέρα στον ιδιωτικό τομέα και με αυξημένο κύρος, προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους παραχωρησιούχους να ξεπεράσει τις δυσκολίες, και να αποφύγει τον κίνδυνο από την πλευρά του Δημοσίου να πληρωθούν ρήτρες, οι οποίες θα ήταν ιδιαίτερα επιβαρυντικές για τον προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους. Ο κ. Βιδάλης δούλεψε συστηματικά όλο αυτό το διάστημα και θέλω να τον ευχαριστήσω για τη δουλειά που έκανε, όπως και για τη δουλειά που θα κάνει από εδώ και πέρα.
Στόχος των διαπραγματεύσεων ήταν η προσαρμογή των συμβάσεων στις ανάγκες της εποχής. Να φτιάξουμε δηλαδή ένα βιώσιμο σχέδιο το οποίο να είναι αποδεκτό για το Δημόσιο. Να είναι αποδεκτό από τους παραχωρησιούχους, αλλά να έχει και σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας στις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν με τις τράπεζες. Διότι τα έργα αυτά είναι αυτοχρηματοδοτούμενα σε ποσοστό 75%. Άρα για να έχουν πιθανότητες επιτυχίας, πρέπει να στηριχτούν από τον τραπεζικό τομέα διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να προχωρήσουν. Όλοι οι εμπλεκόμενοι αναζητήσαμε την «χρυσή τομή» με σύνθεση απόψεων και πρέπει εδώ να αναγνωρίσω την καλή διάθεση που έδειξε και η πλευρά των παραχωρησιούχων.
Αυτό που πετύχαμε με τις διαπραγματεύσεις είναι:
Πρώτον, να υπάρξει σημαντικός περιορισμός των διεκδικήσεων για αποζημιώσεις της πλευράς των παραχωρησιούχων. Και δεύτερον ότι όλα τα έργα θα προχωρήσουν. Όλα τα έργα θα ολοκληρωθούν.
Σε πρώτη φάση προχωρεί το 80% του φυσικού αντικειμένου του έργου όπως είχε στην αρχή σχεδιαστεί. Και το 90% αν λάβουμε υπόψη τις εμπλοκές που υπάρχουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτό το μεγάλο σημαντικό τμήμα, που θα ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και περάσει η αναθεώρηση της σύμβασης στη Βουλή και το επόμενο τμήμα αμέσως μετά.
Με τη συμφωνία αυτή, την καταρχήν συμφωνία, παραμένει σταθερή η πολιτική των διοδίων. Δεν αλλάζει τίποτα, παραμένουμε στις προβλέψεις της ισχύουσας σύμβασης σε σχέση με τα διόδια. Θέλω να σημειώσω ότι στην πραγματικότητα με αυτό που σήμερα ανακοινώνουμε. Ανακοινώνουμε στην ουσία το αποτέλεσμα του πρώτου ημιχρόνου του αγώνα. Είναι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους παραχωρησιούχους. Ξεκινά το δεύτερο ημίχρονο που είναι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία όμως έχει μια γενική εικόνα για το πως έχουν προχωρήσει τα πράγματα μέχρι σήμερα .
Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο και θέλω να είμαι σαφής διότι έχουμε 43 τράπεζες οι οποίες εμπλέκονται. Μεταξύ των οποίων πορτογαλικές, ιρλανδικές, ισπανικές δηλαδή από χώρες που έχουν πληγεί επίσης από την κρίση. Θα προσπαθήσουμε όμως με ρεαλισμό και σοβαρότητα να ολοκληρώσουμε αυτή την προσπάθεια. Γι΄αυτό άλλωστε επιδιώξαμε την καταρχήν συμφωνία που σήμερα ανακοινώνουμε, να είναι μια συμφωνία πραγματιστική έτσι ώστε να έχει σοβαρές πιθανότητες αποδοχής από την πλευρά των τραπεζών.
Με τη συμφωνία αυτή, όταν ολοκληρωθεί, έχουμε πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία:
-Ενισχύεται η ανάπτυξη στη χώρα. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, αντιστοιχεί με το 2% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος.
-Δημιουργούνται 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας μόνο για την κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Δεν αναφέρομαι στις θετικές συνέπειες που θα υπάρξουν σε όλη την ελληνική περιφέρεια και σε άλλες επιχειρήσεις.
-Αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο της χώρας και η οδική ασφάλεια και
-Τονώνεται το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου, ένας κλάδος που κατ’ εξοχήν πλήττεται από την
κρίση.
Το βασικό μήνυμα που εκπέμπεται από αυτή τη συμφωνία, είναι το μήνυμα της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας. Είναι το μήνυμα πως, Ναι, η μηχανή της ελληνικής οικονομίας μπαίνει και πάλι μπροστά. Ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει. Ότι δεν έχουμε μόνο μια ιστορία αποτυχιών πίσω, αλλά μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα και να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο θετικό οικονομικό περιβάλλον. Με νέες δουλειές και επενδύσεις. Γι αυτό θεωρούμε πως είναι σημαντική αυτή η συμφωνία. Βεβαίως, όπως είπα, απομένει να ολοκληρωθεί. Και γι” αυτό το λόγο δεν σπεύδουμε να προδικάσουμε τίποτα. Θεωρούμε όμως ότι υπάρχουν σοβαρότατες πιθανότητες επιτυχίας ακριβώς γιατί φροντίσαμε η συμφωνία αυτή να μην είναι μια μαξιμαλιστή συμφωνία που δεν θα εδράζεται σε σταθερά θεμέλια, αλλά μια συμφωνία η οποία θα μπορέσει να λειτουργήσει στην αγορά και θα μπορέσει να πείσει τις χρηματοδοτικές πηγές.
Θέλω να ευχαριστήσω, ιδιαίτερα, πέρα από τον κ. Βιδάλη, τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη ο οποίος αθόρυβα όλο αυτό το διάστημα δούλευε για να φτάσουμε μέχρι εδώ, αλλά και όλα τα στελέχη του υπουργείου που μέρα και νύχτα πολλές φορές δούλεψαν για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που πιστέψτε με, ήταν πάρα πολλές, περισσότερες από όσες φανταζόμασταν, για να φτάσουμε σήμερα να καταλήξουμε σε αυτή τη θετική είδηση.
Κυρίες και κύριοι, η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει.
Η Ελλάδα μπορεί να χτίσει πάνω στη συμφωνία που έγινε ανάμεσα στο Eurogroup και το ΔΝΤ και να βάλει μπροστά και πάλι την παραγωγική μηχανή».
Στάυρος Καλογιάννης: «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον υπουργό κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Είναι μια πολύ σημαντική μέρα η σημερινή. Η μεγάλη προτεραιότητα που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, κατ’ εντολή του Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά , ήταν η επανεκκίνηση των έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Σε αυτή την κατεύθυνση έχει γίνει το πρώτο μεγάλο και σημαντικό βήμα. Οι διαπραγματεύσεις ήταν επίπονες. Γνώμονας μας, ήταν η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. Θέλω να ευχαριστήσω κι εγώ τον κ. Βιδάλη για τις πράγματι επίπονες προσπάθειες του, τους γενικούς, διευθυντές, τμηματάρχες και όλα τα στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών για την σκληρή δουλειά που καταβάλουν μέρα και νύχτα.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι συνεχίζουμε με τους ίδιους ρυθμούς στην κατεύθυνση να μπορέσουμε -εφόσον οι προϋποθέσεις που τέθηκαν από τον κ Χατζηδάκη πληρωθούν – να βάλουμε μπροστά τα έργα την ερχόμενη άνοιξη. Έτσι ώστε να δοθεί ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη, να δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να αποκτήσει η χώρα ένα ασφαλές οδικό δίκτυο. Μας ενδιαφέρει επίσης η αναζωογόνηση των τοπικών κοινωνιών από τα μέρη που διέρχονται αυτοί οι οδικοί άξονες, οι άξονες της ανάπτυξης. Περιοχές που έχουν υποφέρει πολλά τα τελευταία χρόνια.
Επιτρέψτε μου να πω ότι στα μικρά, μεσαία και μεγαλύτερα έργα, που το τελευταίο εξάμηνο βάλαμε μπροστά φιλοδοξούμε να προσθέσουμε και τους άξονες παραχώρησης.
Επιθυμία μας είναι μαζί με τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες οικονομικής πολιτικής που ανέλαβε η Κυβέρνηση, να προσφέρουμε ελπίδα στην ελληνική κοινωνία. Φιλοδοξούμε, ο κ Χατζηδάκης κι εγώ και όλο το υπουργείο να προσθέσουμε ένα χαμόγελο στα χείλη των συμπολιτών μας».
Δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη σχετικά με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις εταιρίες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Ακολουθούν οι δηλώσεις :
Κωστής Χατζηδάκης: « Σήμερα έχουμε να σας ανακοινώσουμε μια καλή είδηση. Το Ελληνικό Δημόσιο, μετά από μακρές και δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες παραχώρησης, κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για την επανέναρξη των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων, που όπως ξέρετε είχαν μείνει σταματημένοι εδώ και δυο χρόνια.
Ο αρχικές συμβάσεις παραχώρησης υπογράφηκαν το 2007 σε μια Ελλάδα τελείως διαφορετική. Από τότε έχει μεσολαβήσει ένας οικονομικός αιώνας. Αυτό άλλαξε δραματικά τις συνθήκες, επηρέασε την εκτέλεση των έργων και οδήγησε τελικά στο σταμάτημά τους.
Με την καταρχήν συμφωνία που σήμερα ανακοινώνουμε, ουσιαστικά τα έργα μπαίνουν σε μια καινούργια βάση και μπορούν να προχωρήσουν υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι θα υπάρξει και τελική συμφωνία με τις τράπεζες. Ξέρετε ότι από το καλοκαίρι, μια από τις πρώτες κινήσεις του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και της Κυβέρνησης ήταν να ορίσει διαπραγματευτή, εκ μέρους της Κυβέρνησης, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη. Έναν άνθρωπο με εξαιρετική καριέρα στον ιδιωτικό τομέα και με αυξημένο κύρος, προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους παραχωρησιούχους να ξεπεράσει τις δυσκολίες, και να αποφύγει τον κίνδυνο από την πλευρά του Δημοσίου να πληρωθούν ρήτρες, οι οποίες θα ήταν ιδιαίτερα επιβαρυντικές για τον προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους. Ο κ. Βιδάλης δούλεψε συστηματικά όλο αυτό το διάστημα και θέλω να τον ευχαριστήσω για τη δουλειά που έκανε, όπως και για τη δουλειά που θα κάνει από εδώ και πέρα.
Στόχος των διαπραγματεύσεων ήταν η προσαρμογή των συμβάσεων στις ανάγκες της εποχής. Να φτιάξουμε δηλαδή ένα βιώσιμο σχέδιο το οποίο να είναι αποδεκτό για το Δημόσιο. Να είναι αποδεκτό από τους παραχωρησιούχους, αλλά να έχει και σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας στις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν με τις τράπεζες. Διότι τα έργα αυτά είναι αυτοχρηματοδοτούμενα σε ποσοστό 75%. Άρα για να έχουν πιθανότητες επιτυχίας, πρέπει να στηριχτούν από τον τραπεζικό τομέα διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να προχωρήσουν. Όλοι οι εμπλεκόμενοι αναζητήσαμε την «χρυσή τομή» με σύνθεση απόψεων και πρέπει εδώ να αναγνωρίσω την καλή διάθεση που έδειξε και η πλευρά των παραχωρησιούχων.
Αυτό που πετύχαμε με τις διαπραγματεύσεις είναι:
Πρώτον, να υπάρξει σημαντικός περιορισμός των διεκδικήσεων για αποζημιώσεις της πλευράς των παραχωρησιούχων. Και δεύτερον ότι όλα τα έργα θα προχωρήσουν. Όλα τα έργα θα ολοκληρωθούν.
Σε πρώτη φάση προχωρεί το 80% του φυσικού αντικειμένου του έργου όπως είχε στην αρχή σχεδιαστεί. Και το 90% αν λάβουμε υπόψη τις εμπλοκές που υπάρχουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτό το μεγάλο σημαντικό τμήμα, που θα ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και περάσει η αναθεώρηση της σύμβασης στη Βουλή και το επόμενο τμήμα αμέσως μετά.
Με τη συμφωνία αυτή, την καταρχήν συμφωνία, παραμένει σταθερή η πολιτική των διοδίων. Δεν αλλάζει τίποτα, παραμένουμε στις προβλέψεις της ισχύουσας σύμβασης σε σχέση με τα διόδια. Θέλω να σημειώσω ότι στην πραγματικότητα με αυτό που σήμερα ανακοινώνουμε. Ανακοινώνουμε στην ουσία το αποτέλεσμα του πρώτου ημιχρόνου του αγώνα. Είναι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους παραχωρησιούχους. Ξεκινά το δεύτερο ημίχρονο που είναι οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία όμως έχει μια γενική εικόνα για το πως έχουν προχωρήσει τα πράγματα μέχρι σήμερα .
Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο και θέλω να είμαι σαφής διότι έχουμε 43 τράπεζες οι οποίες εμπλέκονται. Μεταξύ των οποίων πορτογαλικές, ιρλανδικές, ισπανικές δηλαδή από χώρες που έχουν πληγεί επίσης από την κρίση. Θα προσπαθήσουμε όμως με ρεαλισμό και σοβαρότητα να ολοκληρώσουμε αυτή την προσπάθεια. Γι΄αυτό άλλωστε επιδιώξαμε την καταρχήν συμφωνία που σήμερα ανακοινώνουμε, να είναι μια συμφωνία πραγματιστική έτσι ώστε να έχει σοβαρές πιθανότητες αποδοχής από την πλευρά των τραπεζών.
Με τη συμφωνία αυτή, όταν ολοκληρωθεί, έχουμε πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία:
-Ενισχύεται η ανάπτυξη στη χώρα. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, αντιστοιχεί με το 2% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος.
-Δημιουργούνται 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας μόνο για την κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Δεν αναφέρομαι στις θετικές συνέπειες που θα υπάρξουν σε όλη την ελληνική περιφέρεια και σε άλλες επιχειρήσεις.
-Αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο της χώρας και η οδική ασφάλεια και
-Τονώνεται το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου, ένας κλάδος που κατ’ εξοχήν πλήττεται από την
κρίση.
Το βασικό μήνυμα που εκπέμπεται από αυτή τη συμφωνία, είναι το μήνυμα της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας. Είναι το μήνυμα πως, Ναι, η μηχανή της ελληνικής οικονομίας μπαίνει και πάλι μπροστά. Ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει. Ότι δεν έχουμε μόνο μια ιστορία αποτυχιών πίσω, αλλά μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα και να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο θετικό οικονομικό περιβάλλον. Με νέες δουλειές και επενδύσεις. Γι αυτό θεωρούμε πως είναι σημαντική αυτή η συμφωνία. Βεβαίως, όπως είπα, απομένει να ολοκληρωθεί. Και γι” αυτό το λόγο δεν σπεύδουμε να προδικάσουμε τίποτα. Θεωρούμε όμως ότι υπάρχουν σοβαρότατες πιθανότητες επιτυχίας ακριβώς γιατί φροντίσαμε η συμφωνία αυτή να μην είναι μια μαξιμαλιστή συμφωνία που δεν θα εδράζεται σε σταθερά θεμέλια, αλλά μια συμφωνία η οποία θα μπορέσει να λειτουργήσει στην αγορά και θα μπορέσει να πείσει τις χρηματοδοτικές πηγές.
Θέλω να ευχαριστήσω, ιδιαίτερα, πέρα από τον κ. Βιδάλη, τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη ο οποίος αθόρυβα όλο αυτό το διάστημα δούλευε για να φτάσουμε μέχρι εδώ, αλλά και όλα τα στελέχη του υπουργείου που μέρα και νύχτα πολλές φορές δούλεψαν για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που πιστέψτε με, ήταν πάρα πολλές, περισσότερες από όσες φανταζόμασταν, για να φτάσουμε σήμερα να καταλήξουμε σε αυτή τη θετική είδηση.
Κυρίες και κύριοι, η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει.
Η Ελλάδα μπορεί να χτίσει πάνω στη συμφωνία που έγινε ανάμεσα στο Eurogroup και το ΔΝΤ και να βάλει μπροστά και πάλι την παραγωγική μηχανή».
Στάυρος Καλογιάννης: «Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον υπουργό κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Είναι μια πολύ σημαντική μέρα η σημερινή. Η μεγάλη προτεραιότητα που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, κατ’ εντολή του Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά , ήταν η επανεκκίνηση των έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Σε αυτή την κατεύθυνση έχει γίνει το πρώτο μεγάλο και σημαντικό βήμα. Οι διαπραγματεύσεις ήταν επίπονες. Γνώμονας μας, ήταν η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. Θέλω να ευχαριστήσω κι εγώ τον κ. Βιδάλη για τις πράγματι επίπονες προσπάθειες του, τους γενικούς, διευθυντές, τμηματάρχες και όλα τα στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών για την σκληρή δουλειά που καταβάλουν μέρα και νύχτα.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι συνεχίζουμε με τους ίδιους ρυθμούς στην κατεύθυνση να μπορέσουμε -εφόσον οι προϋποθέσεις που τέθηκαν από τον κ Χατζηδάκη πληρωθούν – να βάλουμε μπροστά τα έργα την ερχόμενη άνοιξη. Έτσι ώστε να δοθεί ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη, να δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να αποκτήσει η χώρα ένα ασφαλές οδικό δίκτυο. Μας ενδιαφέρει επίσης η αναζωογόνηση των τοπικών κοινωνιών από τα μέρη που διέρχονται αυτοί οι οδικοί άξονες, οι άξονες της ανάπτυξης. Περιοχές που έχουν υποφέρει πολλά τα τελευταία χρόνια.
Επιτρέψτε μου να πω ότι στα μικρά, μεσαία και μεγαλύτερα έργα, που το τελευταίο εξάμηνο βάλαμε μπροστά φιλοδοξούμε να προσθέσουμε και τους άξονες παραχώρησης.
Επιθυμία μας είναι μαζί με τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες οικονομικής πολιτικής που ανέλαβε η Κυβέρνηση, να προσφέρουμε ελπίδα στην ελληνική κοινωνία. Φιλοδοξούμε, ο κ Χατζηδάκης κι εγώ και όλο το υπουργείο να προσθέσουμε ένα χαμόγελο στα χείλη των συμπολιτών μας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου